2015. augusztus 31., hétfő

Már vannak szabályaitok remélem, de elegendő az?


A szabályok egyedül nem elegendőek ahhoz, hogy segítsd gyermekedet megtanulni választani egy sokkal helyesebb reakciót. 
Nem várhatjuk el gyermekünktől, hogy egyszerűen elfojtsák az érzelmeiket. (A mi gyerekkorunkban, nekünk kötelező volt elfojtani, de nem ez az eszköz!)
Meg kell nekik tanítani mit szabad mondani vagy tenni amikor az impulzivitás kezd nagy hullámot vetni testük szerte!  

Amikor a gyerekek kerülnek sorra „sebességet váltani” azt jelenti hogy megnevezzük az érzéseket amiket úgy gondolod, hogy lehet, hogy tapasztalni fog.






És hogy mi köze a sebváltónak a gyermekneveléshez elárulom neked a képzésen, melyre itt jelentkezhetsz: hiszti.elenkgyerekek.com

2015. augusztus 28., péntek

Te szoktál gyermeked szájába adni szavakat?



Az érzelmi vezetők nem lepik meg gyermekeiket a szabályokkal!

Mielőtt belépsz egy szituációba, beszélj gyermekeddel az érzésekről, amit átélhet amikor te érvényesíted  a szabályokat. 

Nem „táplálod” gyermekedet ötletekkel, amikor segíted őt megjósolni az érzelmeket, amiket tapasztalhat. 

Építed szókincsét, így tud veled beszélni ahelyett hogy tettekkel mutatná meg, és így megtanítod neki szabályaidat. Segíted őt megbecsülni azokat a szabályokat, amikor megtanítod, mit tehet vagy mit mondhat.




2015. augusztus 27., csütörtök

Mit tegyél, amikor elszakad a cérna:


 Sokszor, amikor gyermekeink nem reagálnak szavainkra, frusztráltak leszünk. Impulzivitásunk felemelkedik, és a végén hangosabban kiabálunk, remélve, hogy szavaink ereje valahogy megállítja őket. Akár azt hihetjük, hogy nem hallanak, amíg el nem kezdünk kiabálni. De a valóságban a kiabálás felemeli az impulzivitást, ami megakadályozza a probléma megoldást.
Legközelebb, ha a gyermeked csinál valamit amit meg kell akadályozni, mond „állj le” és ugyan abban az időben mozdulj!
Ha nem akarsz felkelni, hogy gyermeked után menj, hogy segíts neki abbahagyni, valószínűleg nem tudja egyedül megtenni!


2015. augusztus 26., szerda

Te is rongyosra beszéled a szádat?




Ha azt szeretnéd, hogy gyermeked sajátjává tegye szabályaidat, tetteket kell adnod szavaidhoz.
Egy két éves rád néz, mosolyog, és megteszi, amire épp kérted, hogy ne tegye. A szavak magukban sosem fogják megakadályozni őket!
Általában 4 éves korra, akár, amikor a gyermeked több szót tud használni és tudja tapasztalatból, hogy mindig követed, képes lesz megállítani magát, amikor mondod, hogy állj meg.
Ha gyermekednek megkésett beszédfejlődése van, hosszabb időbe fog telni, hogy csak szavakkal megállítsd.

2015. augusztus 25., kedd

Mi történik gyermekeddel ha nem vagy következetes?



Hogyan tehetnéd a helyes dolgot, amikor ilyen negatív reakciót kapsz?
Ha figyelmen kívül hagyod a szabályok érvényesítését, elviselhetetlen zsarnokká válik. Nem fogja megtanulni, kezelni az érzelmeit, akár otthon vagy, vagy nyilvános helyen. Szabályok nélkül az anyatermészet áldozata ami azt mondja neki, hogy „küzdj vagy fuss”. Erős érzései irányítása alatt áll, ami túlterheli őt. Amíg lehet, hogy nem egyszerű érvényre juttatni szabályaidat, az egyik legfontosabb üzenet amit gyermekednek átadhatsz az,
 „Nem félek erős érzéseidtől. Segítek neked leállni."

2015. augusztus 24., hétfő

Te következetes vagy?



A szabályokat meg kell védeni, akármi is legyen, ami azt jelenti, hogy következetesen be kell tartani.
A gyerekek nem tudják meghozni a szabályokat önállóan, ha nem vagyunk következetesek. 
Amikor a szabályaidat érvényre juttatod attól függően hogy érzed magad, ahelyett, hogy mit csinált gyermeked, elbizonytalanítod őt. 
Nem tudja megjósolni reakciódat.  
Sosem tudja, hogy közbelépsz nyugodtan és meghúzod a határokat, felrobbansz, vagy pedig engedsz neki. Mivel nem tudja mit várjon, állandó riadóban van, ami emeli impulzivitását, sebezhetőbbé téve őt dührohamokra. Ezért, tehetetlennek érzi magát és mérgessé és frusztrálttá válik mivel nincs ötlete, hol vannak a határok, vagy mik a szabályok.
Ha egyedülálló szülő vagy és az apa szabályai eltérnek anyáétól, mondhatod gyermekednek, hogy azok apa szabályai, de most anyáé érvényesek, amikor velem vagy, az enyémeket kell követni. Aztán legyél következetes saját szabályaiddal.


2015. augusztus 19., szerda

Hogyan fogja gyermeked elfogadni a szabályaidat?



Gondolj a legutóbbi időre, amikor gyermeked felhúzta magát. Mit mondott, vagy tett?
Ahelyett hogy a megfélemlítő szabály mögé bújnál, fejezd be a gondolkodást a normákról amiket magadnak szabtál. Milyen tettet vagy szót fejezett ki gyermeked, amit elfogadhatatlannak ítéltél saját magadnak?
A szabályok még fontosabbakká válnak, amikor gyermeked reagál saját erős érzelmeire. Amikor tisztáztad a saját normáidat és tudod melyik viselkedést nem tűröd el, sokkal könnyebb közbelépni.
A hatékonyságod exponenciálisan nő amikor szavaid találkoznak tetteiddel. 
Ezért olyan fontos, hogy ne állítsd meg az ütögetést azzal, hogy megütöd a kezét. Ha nem ütsz amikor zaklatott vagy, gyermeked nem csak hall téged, amint mondod „Ütni nem elfogadható,” azt is látja, hogy a felnőtt nem ütéssel fejezi ki mérgét. 
A tinédzser évek előtt gyermeked olyan szeretne lenni mint te. Világos szabályaid segítik őt, hogy megállítsa a helytelen reakciót és ahelyett válasszon egy más utat.




2015. augusztus 18., kedd

Kellenek-e szabályok?



A szabályok formálják meg az alapodat.
Ezek a vezérfonalai annak, hogy mi az ami elfogadható és mi a nem elfogadható viselkedés.  
Irányt mutatnak visszatérve rájuk segítsd gyermekedet egészséges választásokat adni , hogyan kell kifejezni az erős érzelmeket.
Célod ahogy kikényszeríted szabályaidat, és világosan kommunikálj gyermekeddel. 
Amikor érted, hogy ennél a pontnál a célod egyszerűen kommunikálni a szabályokat, könnyebb nyugodtan maradni amikor a gyermeked nem áll le azonnal. 



2015. augusztus 17., hétfő

Mit tehetsz, hogy jobbá váljanak a mindennapok?



Megtanítani gyermekednek felismerni az érzéseket, megállítani az impulzív reakciót, és választani sokkal tiszteletteljesebb és helyesebb válaszokat olyan, mint összerakni egy varieté műsort. 

A darabokat külön kell hogy megtanulják mielőtt összerakjuk őket, és akár újra és újra gyakorolni kell.  
Minden lépés időbe telik,mire elkészül a végső előadás.

  • Először azon fogunk dolgozni, hogy juttasd érvényre szabályaidat. 
  • Aztán megmutatom neked, hogyan ismerd fel gyermeked érzelmeit és segítsd őt figyelni milyen impulzívak érzései. 
  • Aztán elmagyarázom, hogyan tanítsd meg gyermekedet milyen lépéseket tehet amikor bosszúsnak érzi magát, mérgesnek vagy irritáltnak, féltékenynek csalódottnak és a többi más erős érzelem észlelésére. Végül, összerakjuk a darabokat és te és gyermeked elkezdenek előadni amikor kezelni kell ezeket az erős érzelmeket.

2015. augusztus 14., péntek

Ok de akkor hogyan tudom lenyugtatni őt?



Gyakran nagyon nehéz elképzelni hogyan tanítsd meg gyermekednek azokat a képességeket, amikor az üvöltése kiszorítja szavaidat, vagy robbanása a karodat sérti meg. 
  • Hogyan csendesíted és nyugtatod őt amikor rugdos és csapkod téged? 
  • Mit csinálsz, ha káromkodik? 
A pillanat hevében segítened kell gyermekednek, hogy befejezze ezt a reakciót és a helyett megtanuljon választani egy tiszteletteljesebb és helyesebb utat hogy kifejezze erős érzéseit. 

Te vagy a tanára, az érzelmi vezetője. 

Kép forrása: http://tarsasjatekos.hu/toborzas/
A feladat lehet kimerítő hacsaknem a képességet kicsi lépésekre nem szedet szét, könnyebben elsajátítható lesz így.

Ahhoz hogy érzelmi vezetővé válhass, tanítok neked sok sok trükköt és technikát, a családi béke kedvéért jelentkezz itt: www.hiszti.elenkgyerekek.com



2015. augusztus 13., csütörtök

Ne hagyd ki a családot a buliból!



Az összes stratégia kulcsa, hogy beszélj róluk a család más tagjaival!
Amikor szétvet a düh, az nem a tanítás pillanata, de később, amikor mindenki nyugodt, vissza tudsz menni és elmagyarázni gyermekednek, hogyan kellett volna viselkedni, vagy tenni azt a dolgot.
Amikor van egy tervünk, jobb döntéseket hozunk, sokkal figyelmesebbek vagyunk, jobban hallgatunk, és akár kérdezz többet! Más szavakkal közelebbről figyelünk, és ezért hatékonyabbak vagyunk.
Ízesíts meg a siker percit, az apró lépéseit a haladásodnak.
Megtanulni a gondolkodva reagálást még akkor is amikor mérges vagy nehéz. 
Könnyebb ha emlékszel, hogy a gyerekeknek van oka a viselkedésre és nem azért csinálják, hogy kikészítsenek
A példádból tanulnak meg leghatékonyabban gyermekeid, hogyan kezeljék érzéseidet és nem a büntetésből vagy szavakból.

Megtanítalak tudatosan kezelni egy-egy veszekedést, a gyerek dührohamait, hogy a béke beköltözhessen családodba. Jelentkezz a képzésre itt: www.hiszti.elenkgyerekek.com

2015. augusztus 12., szerda

Egyedül nem megy a gyereknevelés sem!




Egy szimpatikus ölelés, egy barát meghallgatja a bánatodat, ez lehet az egyik leghatékonyabb módja, hogy szerteoszlasd mérgedet. 
  • Ha egy szörnyű rossz napod volt, és a gyerekek felszívják stresszedet, kérd meg párodat hogy öleljen meg. 
  • Ha te egy egyedülálló szülő vagy, hívj fel egy barátot, szomszédot, vagy a körzeti segítő vonalat. Találj valakit aki támogathat téged. 
Amikor kimerült vagy, a folytatás legjobb útja egy segítő csapat alkalmazása.

Az önállóság és a függetlenség vágya bajba sodorhat minket, amikor a gyereknevelésről van szó. Ha áttekintesz kulturálisan más országokat, láthatod, hogy egy gyerek élete tele van nagynénikkel nagybácsikkal akik közreműködnek , felnőttek akik szeretik őket és támogatják egymást. Nem kell egyedül megtennünk. 
Segítséget kérni nem a gyengeség jele, megtanulni észlelni a korlátainkat egy nagyon fontos képesség, amire gyermekeinket is meg kell tanítanunk.
Egy ilyen gyerekkel, egy amúgy szuper élénk gyerekkel a tüskék leszedése nem könnyű egyedül. Én lehetek az első segítőtársad ebben a folyamatban, jelentkezz képzésemre itt: www.hiszti.elenkgyerekek.com

2015. augusztus 11., kedd

Mire jó egy kis szünet?



Ha túl messzire mentél az érzelmek megértése nélkül, egy megszakítás valószínűleg nem lesz elég hogy visszanyerd a lélekjelenlétedet!
Szükséged lehet arrébb lépni néhány percre.  - Szükségem van egy percre. Visszajövök.
Ez egy megnyugtatás, hogy visszatérsz, együttműködő maradsz, csupán egy szünetet tartasz, hogy lenyugtasd magad, ez azt jelenti, hogy kilépsz nagyon különbözik az ösztönös reakciótól,az összetöréstől. 
Ha ezen a ponton nem akarsz semmit sem mondani, később is beszélhetsz és elmagyarázhatod gyermekednek, hogy amikor ideges leszel amit tenni tudsz, hogy kiszállást, de visszatérsz. Ez egy ígéret.
Amikor tartod a szünetet, legyél biztos benne csinálsz valamit ami elvonja a figyelmedet a problémáról elég hosszú időre hogy lehiggadj. Akadályozd meg, hogy dühöd átragadjon másra, vagy hogy erőteljesebb legyen. Elmélkedés csupán növeli impulzivitásodat. 



Technikákat tanítok neked a képzésen, hogyan tudsz eltávolodni az események sűrűjéből, ezzel időt nyersz magadnak és józansággal segítheted gyermekedet. Jelentkezz itt: www.hiszti.elenkgyerekek.com

2015. augusztus 10., hétfő

Mit tudsz csinálni ha üt az érzelmi hullám?


Ha nem fogsz visítozni vagy ütni, mit tudsz csinálni amikor az érzelmi hullám üt? 

A leghatékonyabb stratégia amit használhatsz egy egyszerű megállás!
Ha megállsz akárcsak egy pillanatra, megint el tudsz kezdeni gondolkodni és választani egy sokkal illőbb reakciót. 
Legközelebb, ha elkap a hév, állj meg egy pillanatra. Lehet, hogy ámulatba ejt milyen hatékony egy egyszerű stratégia lehet!

Megtanítalak téged megállni, hatékony technikákkal hogyan teheted ezt a veszekedés kellős közepén. Jelentkezz itt a képzésre: www.hiszti.elenkgyerekek.com

2015. augusztus 7., péntek

Mikor vagy a legsebezhetőbb- te tisztában vagy vele?


Amikor beazonosítod azokat a magas stresszidőket, hatékonyan tudsz tervezni, lelassítani, és kezelni az érzéseidet. 
  • Például, eldöntheted, hogy nem teszel hétfő reggelre találkozót 10 óráig. Így nem érzed magadat sürgetve. 
  • Vagy rendelhetsz egy pizzát így a vacsora kész amikor hazaérsz azon a „hülye” estén. 
Ha hirtelen változás következik a tervben – például egy tanár hív téged, hogy gyermekedet orvoshoz kell vinni – tipikusan felidegesít téged. Tanítsd meg magadat hogy észleld, sokkal sebezhetőbb vagy egy robbanáshoz, amikor meglepnek.
Gyermekeid átveszik stresszedet. Ha tudod, hogy ez egy sebezhető időszak az egész családod számára, könnyebb megállni.
Nagyon sok családban erős érzéseket gyakran figyelmen kívül hagyják vagy egyszerűen elfojtják azokat.  
A képességed, hogy felismered saját érzéseidet a kulcsa annak, hogy meg tudd tanítani gyermekedet hogyan kezelje a sajátját.

Segítek neked, hogy felismerhesd érzéseidet és hogy tudd segíteni gyermekedet ebben, és így el fognak maradni a dührohamok amik annyira megmérgezik a családodat. Jelentkezz itt a képzésre: www.hiszti.elenkgyerekek.com

2015. augusztus 6., csütörtök

Mik a stresszjelek?


 Mit csinálsz, amikor stresszhormonok árasztják el testedet


Legyél tudatában ezeknek, így a következő alkalommal észleled, hogy 
  • csikorgatod a fogadat,
  • megmarkolod autód kormányát, 
  • üvöltesz a gyerekekkel,
  •  érzed, ahogy előjön a fejfájás, 
tudni fogod, hogy itt az idő megállni, gondolkodni, és felmérni a helyzetet. 

Ez főleg akkor fontos:

  • mielőtt csatlakozol családodhoz este,  
  • a gyerekek hazajönnek a suliból 
  • vagy elkezded a lefekvési rutint. 

Ha stressz szinted magas amikor kezded, bármin felrobbanhatsz. 
Tudd, azt is, hogy stresszed felkavarja t a családod többi tagját is! Figyeld érzelmeidet és tegyél lépéseket a stressz kezelésére mielőtt robbansz, szintén segít másoknak nyugodtnak maradni.

Megtanítom neked, hogyan kezeld stresszedet, hogyan tudod észlelni és később gyermekeden majd ő magán hogyan fogja észrevenni ahhoz hogy a dührohamok elmaradjanak. Jelentkezz itt: www.hiszti.elenkgyerekek.com

2015. augusztus 5., szerda

És ha sosem érezted, mi zajlik benned:

Ha az érzelmek figyelése új számodra: 

Egyszerűen állj meg 15 másodpercre végiggondolni a napot. Kezdve a leggyakoribb érzések megjegyzésével.
  • Éhes vagy?
  • Mikor érzed magad kimerültnek? 
  • Mi tesz boldoggá? 
  • Mi ilyesmi meg? 
  • A zajok irritálnak téged? 


Ahogy egyre magabiztosabb vagy azokkal azé érzésekkel, könnyebb lesz észlelni a finomabbakat.  

 Akkor észleled érzelmeidet, meg tudod választani a válaszaidat. Mindig megvan a választásod.

 Segítek neked, hogy előhozhasd érzelmeidet, könnyebben megértve gyermekeidét érzéseit is. Jelentkezz itt a képzésre: www.hiszti.elenkgyerekek.com

2015. augusztus 4., kedd

Hogyan vedd észre érzelmeidet?

 A harag gyakran egy második érzelem

Ez előtt általában tapasztalsz egy „első érzést” mint például frusztrációt, csalódást, félelmet vagy szomorúságot. Nézz át a mérgeden és

kérdezd meg magad: 

Mi volt az első érzésem?
Mi az ami igazán fűti a reakciómat?


Nagyon fontos, hogy abban a rossz pillanatban meg tudj állni és gondolkodni, ebben segítek neked www.hiszti.elenkgyerekek.com

2015. augusztus 3., hétfő

Ugye te is érzel?



Amikor felkelsz reggel és kényelmetlenül érzed magad, gondold végig az érzelmeidet.
  • Kimerült vagy?
  • Rémülettel tölt el, hogy folytasd a munkádat?
  • A hitel anyagi gondokat okoz?
  • Bűnösnek érzed magad, több időt akarva tölteni gyermekeddel? 
Amikor veszekszel gyermekeddel a müzlis tál felett, amit nem eszik meg vagy egy nadrág miatt amit nem akar felvenni, állj meg és

kérdezd meg magadtól: 

Mit érzek valójában? 
Milyen érzelmek fortyognak bennem mielőtt elkezdtünk veszekedni ezen az apróságon? 
A dühöm tényleg a müzli miatt van vagy valami más miatt? 

Mi nem tanultuk meg az érzelmeinket kifejezni, segítek neked, hogy ez könnyebbé váljon, és hogyan tudsz majd segíteni gyermekednek, hogy neki már ez ne legyen gond -tehát megszűnnek majd a dührohamai is! Jelentkezz itt a képzésre: www.hiszti.elenkgyerekek.com